• TWR سوپر کت جگوار XJS
  • TWR سوپر کت جگوار XJS
  • TWR سوپر کت جگوار XJS
  • TWR سوپر کت جگوار XJS

چهره‌ای مدرن از جگوار XJS

معرفی TWR سوپر کت

14 اردیبهشت 1403 09:15

با عرضه نسخه تغییریافته از جگوار XJS با نام سوپر کت (Supercat) توسط شرکت تام واکینشا ریسینگ (Tom Walkinshaw Racing) یا TWR، حال و هوای دهه 80 میلادی زنده شده است.  البته درحال حاضر فقط تصاویر بدنه این خودرو در اختیار رسانه­‌ها قرار دارد.

ویژگی‌های ظاهری TWR سوپر کت

بنابر اعلام TWR، قطعات فیبرکربنی بدنه این خودرو با صرف چند ده هزار ساعت زمان، ساخته شده است. کاپوت جدید با برآمدگی در میانه آن، سپرهای نزدیک به سطح زمین، گلگیرهای برآمده و عریض، دیفیوزر و باله عقب، رینگ‌ها با طرح مشابه نمونه کلاسیک و البته خروجی‌های اگزوز که از نمای جانبی بدنه بیرون آمده، چهره­‌ای متفاوت برای سوپر کت فراهم کرده است.

از وزن یا ابعاد بدنه سوپر کت هم اطلاعی در دسترس نیست، اما شرکت سازنده از بهبود آیرودینامیک این خودرو نسبت به جگوار XJS خبر می­‌دهد.

TWR سوپر کت جگوار XJS

شرکت TWR در طراحی سوپر کت، از سایر مدل‌های به یاد ماندنی جگوار شامل XJR-9 , XJR-15 و XJ220 الهام گرفته است، که البته با توجه به سابقه TWR در دهه 80 و 90 میلادی، چندان دور از انتظار نیست.

در حال حاضر از فضای کابین سوپر کت نیز تصویری در دسترس قرار ندارد، اما مطمئنا در زمان آغاز فروش این خودرو در اواخر سال جاری، با این فضا نیز آشنا خواهیم شد.

طراح مد و مجموعه‌دار بریتانیایی خودرو یعنی Magnus Walker در طراحی سوپر کت همکاری داشته، هرچند که سرپرستی تیم طراحی برعهده Khyzyl Saleem بوده است. ایشان از سوپر کت به عنوان خودرویی با هویت مسابقه‌ای و همچنین فرصتی عالی برای نمایش تاریخ پرافتخار TWR، یاد کرده است.

TWR سوپر کت جگوار XJS

مشخصات فنی TWR سوپر کت

TWR نه تنها چهره این خودروی کلاسیک را مورد تغییر قرار داده، بلکه آن را به پیشرانه V12 سوپرشارژ با 600 اسب­‌بخار قدرت نیز مجهز کرده است. البته از مشخصات فنی دقیق سوپر کت اطلاع نداریم و مشخص نیست که با نسخه تغییریافته و مجهز به سوپرشارژر از پیشرانه 5.3 لیتری اصلی این خودرو مواجه هستیم، یا یک نمونه جدید برای آن نصب شده است. به هرحال این پیشرانه نیرومند از طریق گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌ها متصل می­‌شود. البته جگوار XJS به جعبه‌دنده اتوماتیک مجهز بود.

قیمت و برنامه تولید TWR سوپر کت

شرکت TWR برای ادای احترام به پیروزی جگوار XJR-9 در لمان 1988، قصد دارد 88 دستگاه سوپر کت را با قیمت پایه 225 هزار پوند (تقریبا 281 هزار دلار) به فروش برساند. علاقمندان در بریتانیا، ایالات متحده و سایر کشورهای جهان می‌­توانند برای خریداری این خودرو اقدام کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران