• شاسي بلند هندي فورس گورکا
  • شاسي بلند هندي فورس گورکا
  • شاسي بلند هندي فورس گورکا
  • شاسي بلند هندي فورس گورکا
  • شاسي بلند هندي فورس گورکا
  • شاسي بلند هندي فورس گورکا
  • شاسي بلند هندي فورس گورکا
  • شاسي بلند هندي فورس گورکا
  • شاسي بلند هندي فورس گورکا
  • شاسي بلند هندي فورس گورکا

در دو فرم اتاق با پیشرانه دیزل

معرفی فورس گورکا

14 اردیبهشت 1403 09:35

فورس گورکا پس از یک سال غیبت، مجددا به بازار برمی­‌گردد. این شاسی‌بلند هندی، در پیشرانه دیزل و برخی موارد دیگر مورد بروزرسانی قرار گرفته و حالا در دو فرم اتاق سه یا 5 در قابل انتخاب است.

نسل چهارم گورکا به عنوان تنها محصول شرکت فورس موتورز (Force Motors)، از سال 2021 در بازار حضور دارد. در بهار 2023، این خودرو مجبور به ترک بازار شد چراکه پیشرانه 2.6 لیتری توربودیزل OM616 با فناوری مربوط به اوایل دهه 70 میلادی، از دریافت فاز دوم استاندارد آلایندگی BS6 هند، ناتوان بود.

گذشته از استاندارد آلایندگی، موانع دیگری هم بر سر راه فورس گورکا وجود داشت. درواقع فروش 830 دستگاهی این خودرو در سال 2022، زنگ خطر را برای شرکت سازنده به صدا درآورد. توجه داشته باشید که فروش سالیانه خودروهای صفر کیلومتر در هند به حوالی 4 میلیون دستگاه می­‌رسد.

مشخصات فنی فورس گورکا

با اعمال برخی تغییرات از جمله نصب انژکتور جدید در پیشرانه فورس گورکا، خروجی از 91 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور به 140 اسب­‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

سامانه چهار چرخ محرک نیز همچون گذشته به صورت غیر دائم فعالیت می­‌کند، اما حالا به صورت الکترونیکی کنترل می­‌شود. البته قفل دیفرانسیل همچنان توسط اهرم و به صورت دستی فعال خواهد شد.

سیستم تعلیق فورس گورکا در جلو به صورت مستقل دوبل جناغی و در عقب به صورت چند-اتصالی طراحی شده است. فرمان هیدرولیک، ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه­‌ای در عقب و باک 63.5 لیتری، از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو به شمار می­‌آید.

شاسی بلند هندی فورس گورکا

طراحی فورس گورکا

ابعاد بدنه نسخه سه در فورس گورکا در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.965، 1.865، 2.27 و 2.4 متر اعلام شده است. این اعداد برای نسخه 5 در، به 4.39، 1.865، 2.296 و 2.825 متر تغییر می­‌کند. فاصله کف تا سطح زمین و عمق غوطه وری هر دو نسخه نیز به ترتیب 233 و 700 میلی‌متر اعلام شده است. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 255/65 استوار می­‌شود.

چراغ‌های عقب فورس گورکا به LED تغییر کرده است. با پرداخت مبلغ بیشتر، باربند روی سقف، نردبان دسترسی به سقف و گارد محافظ چراغ‌های جلو و جلوپنجره را نیز می‌­توان سفارش داد.

شاسی بلند هندی فورس گورکا

کابین و امکانات فورس گورکا

در کابین فورس گورکا با نمایشگر جدید 9 اینچی روبرو هستیم که اکنون از اپل کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی می­‌کند. متاسفانه این خودرو به صورت استاندارد به فقط دو کیسه هوا مجهز شده است.

نسخه سه در فورس گورکا با چهار صندلی و نسخه 5 در با هفت صندلی با چیدمان 2+3+2، عرضه می­‌شود.

رقبای فورس گورکا

قیمت فورس گورکا در روزهای آینده اعلام خواهد شد. این خودرو در بازار هند با ماهیندرا ثار و سوزوکی جیمنی رقابت می­‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران