• بنتلي بنتايگا Apex اديشن
  • بنتلي بنتايگا Apex اديشن
  • بنتلي بنتايگا Apex اديشن
  • بنتلي بنتايگا Apex اديشن
  • بنتلي بنتايگا Apex اديشن

پویاتر از قبل؛ با کمک مولینر

معرفی بنتلی بنتایگا Apex ادیشن

13 اردیبهشت 1403 21:24

بنتلی به تولید نسخه‌های ویژه از محصولاتش ادامه می‌دهد و جدیدترین مدل، بنتایگا Apex ادیشن است، که توسط مولینر ساخته شده. این نسخه ویژه، طبق مدل بنتایگا S توسعه یافته است.

مشخصات فنی بنتلی بنتایگا Apex ادیشن

بنتایگا Apex ادیشن، داینامیک‌ترین نسخه تولید شده تا کنون است، شاسی‌بلندی که بر رینگ‌های ۲۲ اینچی کربنی مولینر سوار شده. این رینگ‌ها قوی‌تر و محکم‌تر از رینگ‌های استاندارد هستند و با همکاری Bucci Composites شکل گرفته‌اند. همچنین تا 24 کیلوگرم وزن کم‌تری دارند. بنتلی اشاره کرده که این رینگ‌ها باعث چابکی خودرو، کاهش سایش تایرها شده و بهبود عملکرد ترمز شده است.

بنتلی بنتایگا Apex ادیشن

بنتایگا Apex ادیشن، به ترمزهای کربن سرامیکی مجهز است، که ۲۰ کیلوگرم دیگر وزن را کاهش داده و قابل اعتماد هستند.

از دیگر ویژگی‌های این نسخه ویژه می‌توان به اگزوزهای اسپرت با جریان آزاد، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و آنتی‌رول اشاره کرد.

پیشرانه بنتایگا Apex ادیشن از نوع V8 توئین‌توربو با حجم ۴ لیتر است، که ۵۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این شاسی‌بلند لوکس در مدت زمان ۴.۴ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۹۰ کیلومتر برساعت است.

ویژگی‌های ظاهری بنتلی بنتایگا Apex ادیشن

بنتلی شش رنگ و طراحی را برای این نسخه ارائه می‌دهد. البته بدنه همه آن‌ها یک نوار مسابقه‌ای دارد، که از کاپوت تا پشت سقف کشیده شده است. این اولین باری است که چنین طراحی‌ای برای بنتایگا ارائه شده.

بنتایگا Apex ادیشن با قطعات فیبرکربنی فراوانی همراه است؛ مانند اسپویلر، آینه‌های جانبی و لوگو‌های ستون D. تریم فیبرکربنی داخل کابین نیز یافت می‌شود و روی صندلی‌ها و صفحاتی که Apex ادیشن حک شده وجود دارد.

بنتلی بنتایگا Apex ادیشن

از این نسخه ویژه، تنها ۲۰ دستگاه ساخته می‌شود. مشتریان می‌توانند خودرو خود را سفارشی‌سازی کنند.

مالکان خودروهای کانیتننتال GT و GTC لمانز ادیشن نیز می‌توانند نسخه Apex ادیشن را با طراحی مشابه دریافت کنند. درنتیجه نمای بیرونی سبز Verdant با نوارهای Moonbeam خواهد بود. نمای داخلی نیز Beluga با جزئیات Hotspur است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران