مشخصات فنی رنو لتیتود سال 2011 - 2013
سال
از ابتدای دهه 90 شمسی، ایرانیها میزبان یکی از بهترین و البته بیحاشیهترین سدانهای دنیا بودند. رنو لتتیود که در تیپ Privilege و در نسخههای نیمهفول و فول به بازار کشورمان آمد، برخلاف رقبای آسیاییاش، اهل اغراق و زیادهروی نیست. یک فرانسوی زیبا که به دلیل کیفیت بالای ساخت آن هنوز هم سواریاش بعد از گذشت سالها، عالی باقی مانده
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
تعلیق کارآمد
کیفیت ساخت بالا
نقاط ضعف
بازار دستدوم
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2011 تا 2013مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
3.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
237 اسببخارگشتاور
330 نیوتنمترشتاب
8.4 ثانیهسرعت
234 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
10.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (L70)طول
4897 میلیمترعرض
1832 میلیمترارتفاع
1483 میلیمترفاصله محوری
2762 میلیمتروزن
1615 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
225/50R17چرخ عقب
225/50R17سایر ویژگیها
رینگ 225/45R18 سفارشیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سفارشیسنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
سفارشیترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
بای زنونسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
10 اسپیکر 300 واتی با آمپلی فایر - سیستم پخش BOSEمانیتور
7 اینچی با کنترلر (سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
کارت هوشمندرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات سهگانه - دریچه تهویه عقب - خوشبو کنندهکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری - ایزی سیت (عقب رفتن اتومات صندلی برای پیادهشدن)صندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
رانندهروکش صندلی
چرم مشکی یا بژایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی - شیشه بالابر آنتیترپ درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
مهدی 1402/5/14
با سلام خدمت همه من حدودا يك ساله كه اين ماشين رو دارم قبلا فقط تويوتا داشتم و خيلي حس خوبي به ماشين هاي رنو نداشتم ولي اجبارا مجبور شدم اين ماشين و بخرم ولي امروز بعد از يك سال ميتونم توصيه كنم به اونهايي كه ميخوان با حداقل پول يه ماشين 6 سيلندر واقعي سانروف دارسقف پاناروماصندلي هاي جلو برقيماساژور رانندهصندلي چرميكروز و اسپيد ليميتر فابريكپرده هاي عقبكولر دوالسيستم صوتي حرفه ايسنسور نور و بارانسنسور عقب و جلوترمز دستي برقيصندلي ها چرمبدنه بسيار قوي ايربگ كامل خريد كنن همچين آپشن هايي رو هر ماشيني باشه موتور 3600 قيمتش بالاي 25 ميليارد ميشه الان يه تويوتا اوريون 2011 كه نصف بيشتر اين آپشن ها رو نداره بالاي 3 ميليارد قيمتشه اين ماشين مظلوم ترين ماشين در زمان خوئش بوده چون وقتي وارد ماركت شده كه حداقل 4 رقيب ديگه اومدن و اين ماشين نتونسته جاي خودشه پيدا كنه
پاسخ
0
0
2
Reza21 1401/5/11
این ماشین به نسبت قیمتش ماشین فوق العاده ای هست. سواری نرم، هندلینگ عالی، ترمزهای مطمئن، شتاب و قدرت خیلی خوب، سیستم صوتی عالی، و کیفیت بسیار بالا. ماشین من به جز مصرفی ها هیچ خرابی نداشته. شما در مرداد 1401 می تونید با قیمت حدود 1300 یک لتیتود 2012 تمیز و بدون رنگ بخرید در صورتی که برای یک کادنزا یا جنسیس یا آریون باید بین 1500 تا 1800 پول بدید. کیفیت کابین لتیتود از هر سه تای دیگه بهتره و کیفیت موتور و گیربکس از جنسیس و کادنزا بهتره. مدل های فول تو دوزی کرم دارند که بعد از 10 سال هر چقدر هم تمیز نگه داشته شده باشند باز هم کمی چرک هستند. مدل های با تودوزی مشکی موس و مانیتور بزرگ رو ندارند که خیلی مهم نیست چون موس عملا کارایی خاصی نداره، ولی بسیار جذاب تر هستند. کثیفی چرم صندلی ها مشخص نیست و حس لوکس تری دارند.
پاسخ
3
0
0
Reza21 1401/6/2
قطعات رو نگین خودرو تامین می کنه و مشکلی نیست. کمی گرون هست ولی کیفیت و دوام بالایی داره و به ندرت نیاز به قطعه پیدا می کنید. همه چیزش رو هم از ترکیه میشه آورد.
شما اگر سرو صدای کابین چند لتیتود و آریون کارکرده رو با هم مقایسه کنید متوجه کیفیت کابین بالاتر لتیتود میشید. البته در کیفیت خیلی خوب آریون بخصوص موتور و گیربکس هم شکی نیست.
0
0
Maziar92 1401/5/26
از آریون بهتر ؟؟؟
0
0
Saeed432 1401/5/26
قطعاتش پیدا میشه اصلا؟ باچه هزینه ای؟کدوم مرکز؟
هزینه تعمیرات ، میزان استهلاک چقدره؟
0
0
h83 1401/2/8
سلام. من یه تحلیل چند وقت پیش راجع به لتیتیود گذاشتم.
شنیدید که میگن در سفر باید شناخت ... ؟ راجع به ماشین هم صدق می کنه.
من شمع های ماشین رو تو کیلومتر 85000 تعویض کردم و بعد از تعویض توپی سر کمک که گفته بودم ایراد داشت، این آغاز یه ماجراجویی جدید بود با این ماشین.
شتاب اولیه و ثانویه ماشین بسیار بسیار عالی و دلچسب هست، بعد از تعویض شمع واقعاً تنه به تنه ی آریون میزنه تو راه رفتن و خیلی لذت بخشه
توی جاده واقعاً جذابه ، لذت سفر با یه سدان فول سایز قوی و نرم با هندلینگ بالا خیلی زیاده. کاملاً مسلط به جاده هستید و به هیچ وجه متوجه سرعت بالای حرکت نمیشید.
راجع به آپشن های این ماشین هم که قبلاً مبسوط گفته بودم.
در کل الان دیگه واقعاً دلیلی برای فروش ماشین و تعویض یا ارتقاء اون نمی بینم و همه جوره راضی کننده هست.
پاسخ
1
0
1
Latitude 1401/4/25
من خیلی این ماشینو دوست دارم؛ شما رسما داری رویای منو سوار میشی 🤣🤣
2
1
h83 1400/9/19
سلام. من چند ماهی میشه که یکی از کم کارکردترین و تمیزترین لتیتودهای مدل 2012 ایران رو گرفتم. میخوام تجربه رانندگیم رو باهاش براتون بگم. اول بگم که ماشین قبلیم مزاد 3 بوده و تویوتا کمری 2008 ، تویوتا آرین 2009 هم داشتم.
موقع سوار شدن و نشستن داخل ماشین easy seat حس خوبی بهتون میده مخصوصاً برای کسایی که عادت دارن صندلی رو نزدیک فرمون نگه دارن.
صندلی و چرم کیفیت خیلی خوبی داره (البته این ماشین 86 هزار تا کارکرده و خب هیچ پارگی ای نداره)، کاملاً دو طرفش جمع میکنه و شما رو در بر میگیره. عملکرد ماساژورش هم کاملاً راضی کنندست.
تجهیزات دکوراتیو و داشبورد به دل میشینه، ترکیب رنگ قهوه ای و قطعات چوب کاری شده، حس خیلی خوبی میده. در کل حس لوکس بودن رو خیلی خوب منتقل میکنه و کیفیت پلاستیک به کار رفته داخل داشبورد قابل قبوله.
به نظرم تنها چیزی که داخل کابین خیلی رو مخه، نداشتن جاعینکی هست (فکر کنم تو مدل های بدون سان روف داشته باشه) .
دسته کنترل رادیو و تلفن به قدری کامله که تمام امکانات ماشین تو این بخش رو در اختیارتون میذاره.
عملکرد سیستم تهویه مطبوع خیلی خوبه، امکان تعیین درجه تهویه سرنشیان عقب خیلی خیلی کاربردیه برای بچه ها، برای عطر افشانش با توجه به اینکه کپسول هاش موجود نیست، بهترین کار اینه که یه بوگیر خیلی خوب بخرید و ببرید و داخل کپسول هاش بذارید و لذتشو ببرید.
آپشناشو بخوام کامل راجع بهش بگم ، سرتون درد میاد فقط انقدری بگم که به لحاظ آپشن این ماشین کاری باهاتون میکنه که به راحتی دیگه نمیتونید سوار ماشین دیگه ای بشید.
اما رانندگی :
اول بگم که اولش به لحاظ عملکرد فنی و شتاب یکم تو ذوقم خورد اما وقتی بردم نمایندگی به لحاظ نرم افزاری ارتقاء دادن و مشکلم برطرف شد.
به طور کلی (احتمالاً به خاطر موضوع استهلاک) دنده یک این ماشین بسیار علاقه داره که زود سبک شه. اما اگه خیلی پرگاز برید کاملاً مطابق توقعتون دنده عوض میکنه. شتاب اولیه اش از آریون کمتره اما شتاب ثانویه ی خیلی خوبی داره.. (من صفر تا صد رو 9.2 گرفتم)
تو حرکت کاملاً مسلط به جاده اید و هندلینگشم خوبه
به لحاظ ورود صدا به کابین باید بگم که مثلاً به نسبت مزدا 3 ضعیف تره و صدا بیشتر داخل کابین میاد (مزدا 3 تو این مورد معرکه بود و به نظرم از تویوتا هم بهتر بود) اما در کل اذیت کننده نیست
در مورد سیستم تعلیق و جذب سر و صدای خیابون، با وجودیکه تو مزایا سیستم تعلیق رو آورده اما توقع منو خیلی برآورده نکرد و به نظرم آریون یه سر و گردن به لحاظ نرمی بالاتره (البته فکر میکنم کمک های من مسئله داره و باید عوض بشه که اگر بعد از تعویض تفاوت محسوسی دیدم حتماً ثبت نظر میکنم)
عملکرد ترمزهای ماشین بسیار راضی کنندست و با وجود موتور حجیم و قوی ، عملکرد خیلی خوبی داره
در ارتباط با هزینه نگهداری و پیدا شدن قطعات ، باید بگم که هزینه نگهداری و قطعاتش خیلی نزدیکه آریونه اما خب چون روند بازار نیست، خیلی راحت پیدا نمیشن. مثلاً اگه شما یه روز تعطیل برید دم یه مکانیکی لنت عوض کنید، قطعاً نداره و باید از بازار تهیه بشه یا قطعات خاصش رو باید سفارش بذارید نمایندگی. اما فعلاً من رو اذیت نکرده در این مورد.
با وجودیکه این ماشین بازار دست دوم خیلی خوبی نداره اما به نظرم ارزش خرید بالایی داره ، چون به نسبت مبلغی که پرداخت میکنید ماشین خیلی خوبی سوار میشید و اگر این سطح از امکانات و تجهیزات و موتور رو بخواید داشته باشید ، تو مدل های روند بازار باید بیش از 500 میلیون اختلاف پرداخت کنید که حداقل برای من توجیه پذیر نبود.
نکته ی آخرم این که من این ماشین رو برای افرادی که سن 40 رو رد کردن ، دنبال یه ماشین با وقار با موتور قوی، لوکس و آپشن های متعدد و خاص میگردن، اما خیلی دنبال تو چشم بودن ماشین و دور دور و لایی کشی نیستن، پیشنهاد میکنم.
ببخشید طولانی شد، امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم به کسایی که این ماشین توی گزینه های خریدشون هست. اگر کمکی تونستم بکنم تو این زمینه ، لایک کنید. ممنون
پاسخ
6
0
19
h83 1400/11/14
برای قیمت این نوع ماشین ها باید توجه داشت با توجه به تعداد کم، که مدل های خیلی تمیز و سالم رو کم برای فروش میذارن. چون کسی که یه مدل تمیز و سالم لتیتود سوار شه به همین راحتی نمیفروشه.
اما اگر باشه الان بین 1 تا 1200 300 باید هزینه کرد.
و اصلا به این فکر نکنید که قیمت پایین تر هم پیدا میشه چون واقعا تفاوت میکنه.
0
1
ramram2822 1400/10/14
چند خریدید؟الان چنده مشابه ماشین شما؟
0
0
h83 1400/10/13
در مورد نظر آقا مسعود باید بگم که با توجه به اینکه من خودم هم قبلاً کمری 2008 داشتم، باید بگم به لحاظ شتاب به طور کاملاً محسوسی تفاوت میکنه لتیتود و واقعاً کیف یک ماشین شش سیلندر رو خواهید برد.
در مورد نرمی ماشین و ورود صدا به کابین، یکم سلیقه و میزان حساسیت هر شخص دخیل هست. به طور کلی من بعد از تعویض توپی کمک فنر که تو پست قبلی گفتم، کاملاً راضی هستم.
اما با توجه به اینکه هزینه زیادی برای تغییر ماشین میخواید بپردازید من حاضرم که قراری بذاریم و داخل ماشین بشینید تا خودتون حس بگیرید.
0
4
h83 1400/10/13
سلام. دوستان گفته بودم که احتمال داره ماشینم راجع به سیستم تعلیق مشکل داشته باشه، همینطور بود. توپی سر کمک رو تعویض کردم، به شدت تغییر کرد.
الان سیستم تعلیقش کاملاً قابل قبول شده و من واقعاً نقصی تو این ماشین نمیبینم.
0
3
irta732 1400/9/29
باسلام
اتفاقا لتیتود اگه بخوای شتابش تست کنی دنده را از حالت اتوماتیک خارج ببر دستی بعد گاز بده اصلا نیازی به تعویض دنده سبکتر نداری چون خودش رد میکنه بعد میفهمی شتاب دنده دستی چقدره.
فقط برای دنده سنگین کردن اهرم دنده بکش به عقب خیلی دقیق و بیصدا تعویض دنده میکنه.
0
0
masoud 1400/9/25
با سلام خدمت دوست عزیز.خیلی ممنون بابت راهنماییتون و نظر جامعی که در مورد این ماشین گذاشتید.من کمری ۲۰۰۸ دارم و مدتیه که بفکر عوض کردن ماشینم افتادم.لتیتود توی گزینه هام هست.چند مورد ابهام دارم. در مورد شتاب.سیستم تعلیق و نرمی و بی سروصدا بودن میخوام بدونم راضی کننده هست؟تو ذوقم نزنه؟چون کمری که دارم واقعا نرم و بی صداست و شتابش هم وقتی پام رو روی گاز میزارم همیشه راضیم کرده.قاعدتا باید شتاب لتیتود بیشتر باشه از کمری ولی اینجور که گفتید یکم دو دل شدم.در مورد نرمی و بی صدا بودن هم بگید چقد با کمری تفاوت داره؟
من هدفم از تعویض ماشین یکی داشتن موتور ۶ سیلندره که بزرگتر و قویتر باشه.یکی اینکه مدل ماشین چندسال بیاد بالا.گزینه اولم آریون بود که پولم نمیرسه بهش.گزینه دومم لتیتود.اگه امکانش هست در مورد اون دو مسئله که گفتم بیشتر توضیح بدید(شتاب _نرمی و بی صدایی)
خیلی ممنون .ببخشید که طولانی شد🌺
0
1
Mw004f 1400/3/18
اصلا تو این قیمت هیچ ماشینی به پای این نمیرسه
پاسخ
0
1
4