• مشخصات فنی yarishatchback
  • مشخصات فنی yarishatchback
  • مشخصات فنی yarishatchback

مشخصات فنی تویوتا یاریس هاچ بک سال 2012 - 2014

2 دیدگاه
سال
سومین نسل یاریس هاچ‌بک حدود چهار سال بعد از نسل دومش و دقیقاً در سال 2012 به ایران رسید. نسل جدید این ژاپنی، ظاهر کاملاً متفاوتی نسبت به قبل داشت ولی همچنان یاریس‌بودنش از ده‌ها متری مشخص بود! بهترین تغییرات رخ داده در نسل سوم این ژاپنی را باید در کابینش ببینید چراکه آن داشبورد عجیب و آن صفحه کیلومتری
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
تعلیق نرم
مصرف سوخت

نقاط ضعف

واردات محدود
عدم بهبود امکانات نسبت به نسل دوم

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2012 تا 2014

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

4 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.3 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

87 اسب‌بخار

گشتاور

121 نیوتن‌متر

شتاب

14 ثانیه

سرعت

165 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

هاچ بک کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (XP130)

طول

3900 میلی‌متر

عرض

1695 میلی‌متر

ارتفاع

1520 میلی‌متر

فاصله محوری

2510 میلی‌متر

وزن

1055 کیلوگرم

حجم باک

42 لیتر

چرخ جلو

185/60R15

چرخ عقب

185/60R15

سایر ویژگی‌ها

(رینگ آلومینیومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

سفارشی

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - CD

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

(بال عقب: سفارشی)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
MhradN 1400/10/12
بدون شک تویوتا بهترین انتخاب برای یک سواری نرم و بی دردسر و اقتصادی هست ، و این مدل یاریس های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ که وارد ایران شده واردتش محدود بوده بخاطر شرایط تحریم ها و با دو موتور ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ سی سی وارد شدن ... و نکته ی قابل توجه اینکه این اتاق آخرین مدل های تولید ژاپن وارد شده به کشور می باشند و بعد از این مدل های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ وارد شدن که ساخت تایلند هستند و وارداتشون به لطف برجام ۲۰۱۵ بوده ولی کیفیتشون مثل ژاپنی های قبلی نیست ، من به شخصه این مدل اتاق رو ترجیح میدم نسبت به اتاق نیو فیس ، چرا که در عین سادگی داخلش خیلی زیبا و دلنشینه و البته موتور ۱۵۰۰ این مدل هم شتابش معادل پژو ۲۰۰۸ هست چون هر دو رو تست کردم عرض میکنم بدون تعصب یه انتخاب بسیار بهنیه هست.گزینه ایی مناسب که میتونه تا سالها فکر تعویض ماشین رو از سرتون بیرون بیاره، من مدل ۲۰۱۴ با موتور ۱۵۰۰ رو داشتم تا حدود ۹۰ هزارتا باهاش رانندگی کردم و بعد فروختم یه کرولا ۲۰۱۵ خریدم ، ولی هنوز هم یاریس رو ترجیح میدم چون خیلی خوش دست و خوش فرمون بود و همچنین مصرف سوخت خیلی خیلی کمتر از کرولا البته این دوتا در یک کلاس برا مقایسه نیستن فقط صرفا تجربه رانندگی و استفاده رو عرض کردم. یا حق
پاسخ
0
0
4
Abs 1400/9/16
این مدل اتاق یاریس هاچبک یا همون نسل سوم از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۴ با دو موتور ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ سی سی وارد ایران شد و با اینکه وارداتش محدود بود اما تفاوت هایی زیادی باهم داشتند که من اصلی ترین تفاوت ها رو میگم ، ۱_ صفحه کیلومتر در دونوع، بدون عقربه دور موتور و بدون عقربه آمپر بنزین ----- صفحه کیلومتر با دور موتور و آمپر بنزین ----- که در صفحه کیلومتر دورموتور دار نمایشگر داخل صفحه میزان مصرف سوخت را هم محاسبه میکنه ( هم لحظه ای و هم متوسط مصرف) که این در مدل فول نصب شده.... ۲_ در مدل فول از پرژکتور داخل سپر ( که کلید آن روی دسته راهنما قرار داره و نه اینکه نصبی افتر مارکتی باشه و کلید مجزا داشته باشه) و رینگ آلومینیوم ۸پره و فرمان دو رنگ چرم دوز با دکمه های روی فرمان و دسته دنده ی چرم دوز استفاده شده ... ۳_ در بعضی مدل های فول ( مثل واردات جهانگیر آریا ) کروز کنترل فابریک تویوتا هم دیده میشه... ۴_ همچنین تعداد محدودی هم مانیتور فابریک داشتن ونصبی نبودن ... ولی سیستم صوتی بدون مانیتورشون هم نسبتا کیفیت خوبی داره... ۵ _ در این نسل از اتاق فضای سرنشین جلو و عقب خیلی بهینه تر شده و از فضای یه هاچبک معمولی بزرگتر و دلنشین تره، همچنین فضای بالای سر سرنشین به دلیل بلند قد بودن نسبی اتاق ، خیلی دلبازتر از برخی هاچبک ها هست... ۶_ فضای صندوق هم مناسب یه هاچبک هست و مثل ۲۰۶ زاپاسش بیرون صندوق نیست که این خیلی خوبه.... ۷_ جای نصب پلاک اومده رو در صندوق عقب که از روی سپر ( نسل قبلی) خیلی بهتره... ۸_ چراغ های عقب و جلو خیلی زیباتر و بهتر از نسل قبلی هست... هم چنین طول کاپوت از نسل قبلی بیشتر شده.... ۹_ فاصله از زمین تا کف خودرو از نسل بعدی ( نیو فیس نسل چهارم ) بیشتر هستش و نگرانی گیر کردن کف خودرو توی رمپ و ... نداره. ۱۰_ در کل همه ی مدل های یاریس مصرف سوخت کاملا اقتصادی دارن ، خودروهای کاملا بی دردسر و کم استهلاکی هستن، و فرمان نرم و فرماپذیری خیلی خوبی دارن. ۱۱_ کیفیت دوخت و پارچه و ارگونومی صندلی های این نسل از نسل قبل و بعد خودش خیلی خیلی بهتره... ۱۲_ تعلیق نرم و سواری نرمی رو داره که اکثر هاچبک های هم رده تو این موضوع لنگ میزنن.... پیشنهاد بنده : اگه دنبال یه ماشین بی دردسر و نسبتا شیک و کم مصرف و نرم و اقتصادی با کولر خوب و سواری راحت برای شهر و جاده تا ۳ الی ۴ نفر میگردین ،،،، یاریس هاچبک با موتور ۱۵۰۰ ( شتابش از خیلی ماشینای هم رده بیشتره) با کارکرد کمش رو پیدا کنین برا استفاده عالیه. _ در ضمن در بازار جهانی قیمت دلاری یاریس هاچبک از مدل صندوقدار بالاتر هست ،چون هزینه ساخت هاچبک بیشتره... اگه نگران فضای صندوقش هستین با برداشتن تاقچه عقب یاریس هاچبک فضایی رو میده که یاریس صندوقدار هم نداره.... امیدوارم مطالبم مفید بوده باشه .
پاسخ
0
0
17