• هاوال H6 هيبريد بي ام کارز

نسل جدید، به ایران رسید

بررسی هاوال H6 هیبرید بی ام کارز (H6 HEV)

8 اردیبهشت 1403 10:50

کاتالوگ هاوال H6 بهمن موتور

اردیبهشت 1403: محصولات شرکت چینی هاوال قبلا در بازار کشورمان حضور داشتند. شرکت بهمن موتور مدل H2 را در خط تولیدش مونتاژ می‌کرد و به عنوان عرضه‌کننده این برند در ایران شناخته شده بود. اکنون شرکت بی‌ام‌کارز، به عنوان عرضه‌کننده محصولات وارداتی گروه بهمن، قصد دارد شاسی‌بلند هاوال  H6 را در ایران عرضه کند. در همین راستا، کاتالوگ هاوال H6 منتشر شده است:

کاتالوگ هاوال H6 هیبرید (PDF)

ارزش گمرکی هاوال H6 هیبرید

اسفند 1402: با اعلام ارزش گمرکی خودروهای هاوال H6، حالا مشخص شده که تصمیم بهمن موتور برای واردات Haval H6 به ایران کاملا جدی است. براساس اسناد منتشر شده از گمرکات کشور، ارزش خودروهای هاوال H6 که توسط شرکت بی‌ام کارز ثبت سفارش شده، مطابق جدول زیر است:

ارزش گمرکی هاوال H6 بهمن موتور
مدل خودرو ارزش گمرکی
هاوال H6 هیبرید (HEV) 18,800 یورو
هاوال H6 پلاگین هیبرید (PHEV) 19,820 یورو

همانطور که در جدول فوق نیز مشاهده می‌کنید، شرکت بی‌ام کارز علاوه بر نسخه هیبریدی H6، نسخه پلاگین هیبریدی آنرا نیز ثبت سفارش کرده و در حال حاضر مشخص نیست که عرضه کدام نسخه‌ها، قطعی شده است.

مشخصات فنی هاوال H6 هیبرید

قوای حرکتی این شاسی‌­بلند از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر با خروجی 147.5 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور، به همراه یک موتور الکتریکی به قدرت 174 اسب‌بخار تامین شده است، که در مجموع 321 اسب­‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می­‌دهد.

نیروی پیشرانه از طریق سیستم انتقال قدرت مستقیم هیبرید به چرخ‌های جلو منتقل می­‌شود. نکته جالب اینکه موتور برقی با دو ضریب دنده برای انتقال قدرت هماهنگ شده که بخشی از آن، جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک است. یک مجموعه باتری کوچک به ظرفیت 1.69 کیلووات ساعت نیز در کنار پیشرانه قرار گرفته است، بنابراین نمی‌­توان این خودرو را یک پلاگین هیبرید دانست.

امکانات هاوال H6 هیبرید

طبق کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی بی‌ام‌کارز، این خودرو با تجهیزات زیر در بازار کشورمان عرضه خواهد شد:

. ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابرپیاده و دوچرخه‌سوار
. پایش نقطه کور
. رانندگی نیمه خودران سطح 2 با قابلیت کنترل گاز
. اتوهلد
. کی‌لس 
. ایربگ جانبی و پرده‌ای
. سیستم ضد واژگونی
. کروز کنترل تطبیقی
. پایش خستگی راننده
. رادار هشدار تغییر لاین
. کنترل کشش و پایداری
. گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو
. تنظیم گودی کمر
. شارژر وایرلس
. دوربین ثبت وقایع رانندگی
. نمایشگر 10.3 اینچی مولتی مدیا
. دوربین 360 درجه
. نمایشگر 10.25 اینچی صفحه کیلومتر 
. 4 حالت رانندگی
. سانروف پانوراما
. تهویه مطبوع اتوماتیک
. در صندوق برقی
. و ...

 

همچون سایر محصولات هاوال، خودرو H6 هیبرید نیز با گارانتی هفت ساله بدون محدودیت کیلومتر و خدمات امداد جاده‌­ای رایگان به مدت پنج سال، در بازارهای جهانی عرضه شده است.


فروش هاوال در ایران

برای اطلاع از شرایط فروش بی ام کارز در ایران و همچنین جهت آگاهی از نحوه فروش خودروهای هاوال، پیش فروش محصولات هاوال و نحوه ثبت نام خودروهای این شرکت، مقاله شرایط فروش هاوال را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
69ehsan120 1403/2/11
هاوال از لحاظ کیفیت واقعا عالی و تحسین برانگیز عمل کرده من با هاوال H2 تا الان 200 هزار کیلومتر رفتم و تا امروز دست به موتور و گیربکس نزدم از لحاظ کیفیت ساخت و دوام قطعات در مقایسه با بقیه برندهای جهانی واقعا حرف برای گفتن داره
پاسخ
0
0
0
سیدعلی میرضرابی 1402/12/15
قیمت چند عرضه میشه
پاسخ
0
0
0