• Hozon Auto Neta S - هوزون نتا S
  • Hozon Auto Neta S - هوزون نتا S
  • Hozon Auto Neta S - هوزون نتا S
  • Hozon Auto Neta S - هوزون نتا S
  • Hozon Auto Neta S - هوزون نتا S
  • Hozon Auto Neta S - هوزون نتا S
  • Hozon Auto Neta S - هوزون نتا S

سدانی چینی در دو نسحه برقی و هیبریدی

معرفی هوزون نتا S

2 اردیبهشت 1401 18:16

شرکت Hozon Auto با نام قبلی Zhejiang Hezhong New Energy Vehicles در سال 2017 اعلام موجودیت کرد. این شرکت در ابتدا چند کانسپت برقی را به نمایش گذاشت ولی محصولاتی که از خط تولید خارج شد، هویت متفاوتی داشتند.

نِتا S در دو نسخه برقی و هیبرید تولید خواهد شد. نسخه برقی شعاع پیمایش 710 کیلومتری دارد و شعاع حرکتی در نسخه هیبرید به 1100 کیلومتر افزایش خواهد یافت.نخستین محصول نتا N01 بود، یک کراس‌­اور با طول کمتر از 4 متر با قیمت 10 هزار دلار که در سال 2018 وارد بازار شد. یکسال بعد، مدل‌های نتا U و نتا V با قیمت 18 و 12 هزار دلار معرفی شدند. با ثبت فروش بیش از یکصد هزار دستگاه خودرو، نتا اکنون برای عرضه یک سدان پرچمدار به نام S آماده می­‌شود.

روند طراحی این خودرو از سال 2020 آغاز شده است، که به ساخت دو کانسپت منتهی شد و سرانجام نسخه تولیدی شکل گرفت. ضریب آیرودینامیک بدنه این خودروی 5 متری برابر با 0.23 اعلام شده است.

فضای کابین نتا S تحت تاثیر خطوط مستقیم طراحی شده و دو نمایشگر افقی در مقابل راننده و سرنشین، یک نمایشگر عمودی در بخش میانی و پروژکتور برای آفرینش یک نمایشگر مجازی روی شیشه جلو را به همراه دارد.

Hozon Auto Neta S - هوزون نتا S

تریم چرم و آلکانترا، تهویه و ماساژور برای صندلی­‌های جلو، سقف شیشه­‌ای و سیستم صوتی به قدرت 1216 وات با 21 اسپیکر در نقاط مختلف از جمله پشت‌سری­‌ها، از مهمترین امکانات رفاهی این سدان چینی خواهد بود.

نِتا S در دو نسخه برقی و هیبرید تولید خواهد شد. نیروی محرکه نسخه برقی نِتا S از دو موتور برقی با مجموع خروجی 462 اسب­‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر تامین شده است، که شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه­‌ای و شعاع پیمایش 710 کیلومتر را برای این خودرو به ارمغان آورده. براساس اعلام سازنده، شعاع حرکتی در نسخه هیبرید به 1100 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

Hozon Auto Neta S - هوزون نتا S

سیستم تعلیق نِتا S به صورت دوبل جناغی در جلو و مولتی‌لینک در عقب طراحی شده است. ظاهرا قرار شده سامانه خودران L4 هم در نِتا S نصب شود، که به عنوان کامل‌ترین نسخه از این فناوری شناخته می­‌شود. نِتا S به 32 حسگر متفاوت شامل 2 لیدار هم مجهز شده است، تا برای سامانه خودران انجام وظیفه کنند.

شرکت Hozon Auto از برنامه خود برای نصب فناوری خودران سطح 4 در نتا S خبر داده است، که دو لیدار نیز به همراه خواهد داشت. البته تاریخ ارائه این سیستم هنوز مشخص نیست.

نتا S در سه ماهه چهارم سال جاری وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه کاربران