• معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V
  • معرفي جي‌اي‌سي آيون V

پیشرفت‌های چشمگیر نسبت به مدل قبلی

معرفی جی‌ ای‌ سی آیون V

9 اردیبهشت 1403 14:55

نسل دوم جی‌ ای‌ سی (GAC) آیون V در نمایشگاه خودرو  پکن ۲۰۲۴ معرفی شد و فروش آن در جولای ۲۰۲۴ خواهد بود. این مدل، یک خودرو جهانی است و برای عرضه در سایر بازار‌ها آماده شده است‌.

طراحی جی‌ ای‌ سی آیون V

نسل اول آیون V در سال ۲۰۲۰ عرضه شده بود و نسل جدید کمی از آن بزرگ‌تر است. طول نسل جدید این محصول به ۴۶۰۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری ۲۷۷۵ میلی‌متری دارد. آیون V جدید طبق پلتفرم دیجیتال الکتریکی  AEP جدید توسعه یافته است.

طراحی این خودرو از Tyrannosaurus Rex الهام گرفته است، دایناسوری که در پوسترها و تیزرهای این خودرو دیده می‌شود. روی جایگاه نمایش این خودرو نیز یک دایناسور مکانیکی به نمایش درآمده است. به نظر می‌رسد زبان طراحی آیون V جدید تجسمی از قدرت، فناوری و احساسات است.

کابین و امکانات جی‌ ای‌ سی آیون V

جی‌ ای‌ سی ادعا کرده که میزان استفاده از فضای کابین را به حداکثر میزان خود رسانده و ۲۰ درصد افزایش داشته است. اکنون فضای عقب از یک خودرو ب‌ام‌و X5 بیش‌تر است‌. این فضا به لطف استفاده از یک قوای محرکه برقی یک‌پارچه جدید به وجود آمده، که به بهینه‌سازی فضای کابین جلو کمک کرده است.

صندلی‌های جلویی را می‌توان با لمس یک دکمه به حالت صاف درآورد که در نتیجه یک تخت ۲ متری حاصل می‌شود. در این کابین یک یخچال کوچک و سیستم صوتی ۹ اسپیکر نیز وجود دارد.

کابین آیون  V از هوش مصنوعی مدل ADiGO بهره‌مند است. این هوش مصنوعی با سرنشینان در تعامل است و نیازهای آنان را برطرف می‌کند. این خودرو همچنین دارای سیستم V2L بوده که به کمک آن می‌توان سایر دستگاه‌ها را شارژ کرد‌.

نسل دوم آیون V با سیستم رانندگی هوشمند ADiGO Pilot همراه است. این سیستم حاوی چیپ Orin X، یک لیدار، رادارهای با طول موج ۵ میلی‌متر و ۱۱ دوربین است. این سیستم در مناطق شهری و بزرگراهی با دقت بالایی به راننده کمک می‌کند.

مشخصات فنی جی ای سی آیون V

جی ای سی درباره این خودرو ادعا می‌کند که نسل جدید آن به ۲۳ تکنولوژی مجهز شده و ۸ ارزش برای کاربر آن دارد. مانند برد حرکتی ۷۵۰ کیلومتری و دوام در شرایط دمای هوای سخت (از منفی ۳۰ تا ۵۵ درجه).

پلتفرم خودرو ۴۰۰ ولت است، اما برای اولین بار کاربیدسیلیکون برای آن وجود دارد.

استفاده از فناوری جدید در نسل دوم آیون V باعث شده تا مدت زمان شارژ خودرو تا ۶۰ درصد کاهش یابد. این بدان معناست که خودرو می‌تواند مسافتی در حدود ۳۷۰ کیلومتر را با تنها ۱۵ دقیقه شارژ طی کند.

این شرکت ادعا کرده که کاربران این محصول می‌توانند شارژرها را تا فاصله ۵ کیلومتری شهرها و ۱۰ کیلومتری جاده‌های اصلی چین پیدا کنند. جی ای سی اشاره کرده که راننده آیون V جدید می‌تواند از چین تا آسیای جنوب شرقی، بدون مشکل شارژ رانندگی کند.

برنامه جی ای سی آیون برای سال 2024

آیون سال گذشته تعداد ۴۸۴ هزار خودرو فروخت و GAC را به یکی از معدود شرکت‌های SOE با فروش خودرو انرژی جدید تبدیل کرد. همچنین محصولات این شرکت در سال ۲۰۲۳ وارد برخی بازارهای جنوب شرق آسیا و هنگ‌کنگ شد.

این شرکت قصد دارد برای فروش در این بازارها، یک کارخانه تایلندی و یک کارخانه در اندونزی احداث کند. جی ای سی همچنین قصد دارد زیربرند آیون را به سایر بازارها نیز عرضه کند و آیون V نیز یک مدل جهانی و کلیدی برای برند است‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران