مشخصات فنی فردا SX5 سال 1400 - 1403
سال
خودروسازی فردا از زمستان 99، فروش دومین محصولش را با لوگوی اختصاصی فردا موتور (Farda) آغاز کرد. فردا SX5 در واقع همان دانگفنگ SX5 است که در بازار چین، با نام دانگفنگ X5 فروخته میشود. البته اگر کمی بیشتر در بازار چین جستوجو کنیم، متوجه میشویم که دانگفنگ، این خودرو را تحت برند Fengxing در بازار چین میفروشد؛ برندی که خودش زیرمجموعه جوینتونچر
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
طراحی فضای داخلی
کابین جادار و بزرگ
عرضه نسخه ارتقایافته از زمستان 1401
نقاط ضعف
موتور تنفس طبیعی (نسبت به رقبا)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 6 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندر یورو 5 (4A92)حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
121 اسببخارگشتاور
151 نیوتنمترشتاب
15.5 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4515 میلیمترعرض
1812 میلیمترارتفاع
1725 میلیمترفاصله محوری
2720 میلیمتروزن
1350 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
215/65R17چرخ عقب
215/65R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
2 حالته (اسپرت - برفی)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دی کاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
8 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB- MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم دو رنگایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم طرح کربنآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
یداله دیروز
عالی عالی نسبت به قیمت بسیار مناسبش در بازار و همچنین کیفیت سواری آن واقعا بدون رقیبه
پاسخ
0
0
0
ناشناس دیروز
سلام من حدود ۲ ساله این ماشین رو دارم قبلش ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم که شتاب خوبی داره با این ماشین سربالایی های جنگل های شمال رو رفتم باید اونجا باحالت دنده حرکت کنی در کل شتاب آنچنانی نداره وشما هم می دونی نباید ریسک کنی من از قیافه و استفاده از ماشین راضی ام و هیچ مشکلی نداشته اقتصادی و کم استهلاکه
پاسخ
0
0
0
Morty.A 2 روز پیش
چقدر توی نظرات، قضاوت دیگران وجود داره!!!
نظر بده و بگذر، کسی پیگیر نیست که میای روی نظرش نظر میدی که!!! مگه اینستاگرامه؟؟؟؟
هرکسی به اندازه ی پای خودش کفش میخره!!! کفشی که برای من مناسب و راحته، ممکنه برای کس دیگه ای با پای هم سایز من، مناسب نباشه و حتی پاش رو بزنه!
من از این خودرو استفاده نکردم، ولی خیلی ساله چینی سوار میشم.
کلا معتقدم که خودروی چینی سگش شرف داره به خودروهای دست هزارم خارجی که معلوم نیست باهاشون چطور رفتار شده و اصلا کارکردشون واقعیه یا نه؟!
کلا خودروهای خارجی چون در زمان ورودشون به ایران، خودرو و کالای لوکس بودن، اولین نفری که سوارشون شده پولدارترین بوده و همیشه پولدارترین ها چون وقت فکر کردم به کالاهای مصرفیشون ندارن (برعکس ما که به عنوان سرمایه بهشون نگاه میکنیم)، همون نفر اول، به فناش داده!!! چه برسه به نفرات بعدی که حس پولداری داشتن و چه بسا که آقا(خانم) زاده هم بودن و پول باباهه رو برداشتن و فقط باهاش یا بندری زدن یا معلق!!!!
در مورد SX5 باید گفت، روی کاغذ، برای یه خانواده ایرانی که باهاش نمیخواد پیست رالی بره، من حیث مجموع، خودروی معقولیه ولی خوب نیست.
فضا کابین و بار بزرگ. ارتفاع نسبتا خوب. ظاهر خوب. دکوراسیون کابین خوب. متریال متوسط و حتی رو به پایین. موتور در حد TU5P ای که روی یه ماشین 1300 1400 کیلویی نصبه نه روی یه ماشین 900 کیلویی . گیربکس متوسط رو به پایین. پشتیبانی شرکت فردا احتمالا خیلی ضعیف. آپشن (اگر بشه گفت آپشن) متوسط. زیاد هم مهم نیست آپشن. (والا تو ایرانی ها به زه کنار در میگن آپشن، حالا باز این خودرو دو تا چیز برای ارائه داره). احتمالا برای استفاده 3 نفر 80 کیلویی خوب باشه. کلا به نظرم بیشتر از 300 کیلو سرنشین و بار جوابگو نباشه.
تو شرایط ایده آل اصلا به این خودرو فکر هم نمیکردم، صد در صد دوژ چارژر 2024 میخریدم. ولی کلا نه این رو میتونم بخرم و نه اون رو ((: :))
زیاده گویی ما رو ببخشید
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/21
سلام.sx5درشروع حرکت اصطلاحا تنبل است ولی سرعت ثانویه خوبی دارد که دلیل اصلی آن خصلت گریبکسcvtمیباشد دررنج قیمتی یک وچهارصد کیفیت مونتاژ ورنگ خیلی خوبی دارد.این داخلی بزرگ ونرمی مطلوبی دارد.ترمزها نیز شماراناامیدنمیکندکم مصرف است وبه بنزین حساس نیست
پاسخ
0
0
3
ناشناس 1403/2/16
دوستان عزیز ماشینی که بد باشه نمیشه با حرف خوبش کرد،ماشینی هم که خوب باشه با حرف نمیشه بدش کرد...در عمل یه تست کنی میفهمی ، من تست کردم sx5 اصلا خوب نبود شتابش خیلی خیلی بد بود راه نمیرفت اصلا جالب نبود سواریش
پاسخ
1
6
5
ناشناس 1403/2/16
سلام. میشه بفرمایید چه ماشینهایی تا حالا داشتید ؟؟
1
3