• اسمارت 5#
  • معرفي اسمارت هشتگ فايو
  • معرفي اسمارت هشتگ فايو
  • معرفي اسمارت هشتگ فايو
  • معرفي اسمارت هشتگ فايو
  • معرفي اسمارت هشتگ فايو
  • معرفي اسمارت هشتگ فايو
  • معرفي اسمارت هشتگ فايو
  • معرفي اسمارت هشتگ فايو

بزرگترین محصول اسمارت

معرفی اسمارت 5#

5 اردیبهشت 1403 15:12

برند اسمارت در اواخر دهه 90 میلادی و تحت همکاری مرسدس بنز با سواچ، تاسیس شد. محصول این برند یعنی اسمارت تو (TWO) یک میکروکار شهری بود که در سه نسل تولید شد. طول این خودرو هرگز از 2.7 متر فراتر نرفت، اما حالا و در عصر تازه فعالیت این برند، به نظر می‌­رسد که محصولات اسمارت هم به پیروی از بسیاری خودروهای جدید همچون محصولات مینی، از نظر ابعادی در حال رشد هستند.

مشخصات ظاهری اسمارت 5#

اسمارت هشتگ وان (#1) با طول بدنه 4.26 متر در سال 2022 معرفی شد. طول بدنه دومین مدل یعنی اسمارت هشتگ تری (#3) هم به 4.43 متر می‌رسد. اکنون سومین محصول جدید این برند با نام هشتگ فایو (#5) در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی می‌­شود. ابعاد این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما به نظر می­‌رسد که با یک کراس‌اور میان­‌سایز مواجه هستیم.

معرفی اسمارت هشتگ فایو

فرم کلی بدنه اسمارت هشتگ فایو به مرسدس GLB شباهت دارد. به لطف تایرهای چهار فصل، افزایش ارتفاع تعلیق، زیرسپری، ریل و چراغ سقفی، قطعات پلاستیکی هلالی گلگیرها ، طناب لیمب‌رایزر، پلکان تاشو برای دسترسی به سقف و همچنین قلاب وینچ، چهره­‌ای ماجراجو از اسمارت هشتگ فایو به نمایش درآمده است.

کابین و امکانات اسمارت 5#

فضای کابین اسمارت هشتگ فایو هم سه نمایشگر دیجیتال، تعدادی دکمه حساس به لمس، ماساژور و تهویه برای صندلی‌ها به همراه زیرپایی برای سرنشین جلو، بلندگوی جدا شونده در کنسول میانی، دستیار مجازی بر پایه هوش مصنوعی و نورپردازی در پشت هر چهار پشت سری را به همراه دارد.

اسمارت هشتگ فایو

مشخصات فنی اسمارت 5#

اسمارت از هشتگ فایو به عنوان م­نعطف‌ترین محصول خود یاد کرده، که به دو پیشرانه برقی و در نتیجه حالت رانندگی چهار چرخ محرک مجهز شده است. مجموعه باتری اسمارت هشتگ فایو هم بیش از صد کیلووات ساعت ظرفیت دارد. به لطف ساختار 800 ولتی این خودرو، ذخیره باتری ظرف 15 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌­رسد. برد حرکتی هم 550 کیلومتر (برمبنای WLTP) اعلام شده است.

برنامه تولید اسمارت 5#

اسمارت هشتگ فایو از 25 آوریل در نمایشگاه خودرو پکن 2024 به معرض نمایش درمی‌­آید. تولید این خودرو نیز از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.

از سال 2019 و پس از شراکت جیلی با مرسدس برای ساخت محصولات اسمارت، خط تولید این برند به چین منتقل شده است. تاسیسات سابق اسمارت در Hambach فرانسه، این روزها به تولید اینئوس گرنادیر مشغول است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران