جنگجوی آلمانی، آماده‌تر از همیشه

ملاقات با آئودی A7 نسخه 55 TFSI

22 مرداد 1400 19:20

آئودی همواره به عنوان یک برند قابل احترام و قابل اعتماد میان مردم جهان مطرح بوده و رقابت نزدیکی با سایر خودروسازان قدر آلمانی داشته است. البته در گذشته سیاست‌های اقتصادی‌تر محصولات آئودی در قیاس با شاهزادگان اشتوتگارتی و باواریایی نظیر بنز، ب‌ام‌و و پورشه باعث شده بود که تولیدات این کمپانی کمتر از هموطنانش در خارج از آلمان مورد احترام قرار گیرند اما چند سالی است که این نشان تجاری با استفاده از طراحی جسورانه آوانگارد و دست و دلبازی در عرضه امکانات مدرن و آینده‌نگرانه، توجهات بیشتری را به خود جلب نموده و به رقیبی سرسخت‌تر و آماده‌تر از همیشه برای سایر غول‌های اروپایی تبدیل شده است. به نظر می‌رسد که آئودی از این‌که در گذشته زیر سایه رقبایش قرار داشته خسته شده و تصمیم دارد به معنای واقعی، ارباب حلقه‌های دنیای ماشینی شود.

آئودی A7 را می‌توان خودرویی شیک و کاریزماتیک با ظاهری درنده و سرکش توصیف نمود، که می‌تواند برای تمامی سلایق، به خصوص جوانان وسوسه‌کننده باشد.با این مقدمه امروز به سراغ یکی از جذاب‌ترین مدل‌های آئودی با کد A7 آمده‌ایم. خودرویی که در سال 2010 و با هدف رقابت با غول‌هایی نظیر مرسدس بنز CLS پا به عرضه وجود نهاد و حالا در نسل جدید با ارتقاء ظاهری و باطنی آمده تا قلمرو سدان‌های لوکس کوپه و اسپرت‌بک‌های لاکچری، را به چالش بکشاند. آنچه می‌خوانید حاصل ملاقاتی کوتاه با نسخه 55 TFSI آئودی A7  مدل 2020 است. لطفاً در ادامه «باما» همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری آئودی A7

آئودی همواره در ساخت خودروهای ساده اما خوش‌قواره مهارت داشته است، اما کمتر پیش آمده که محصولاتش مثل بنز و ب‌ام‌و تبدیل به پوستر اتاق جوانان شوند. حال مدتی است که اوضاع تغییر کرده و فرزندان جدید خانواده آئودی با پیشرفت شگفت‌انگیز در طراحی سرها را به سمت خود بازگردانده‌اند. جالب‌تر اینکه در شرایطی فعلی بسیاری از خودروسازان مطرح، میان دوراهی استفاده از چهره‌های تکراری و یا زشت‌تر کردن محصولات موفق قبلی خود گیر افتاده‌اند، اما آئودی موفق شده در این موقعیت خاص خودروهایی اصیل و بی‌نهایت زیبا خلق نماید که نسبت به نسل‌های قبلی یک سر و گردن بالاتر هستند. مثلاً نگاهی به همین A7 بیاندازید؛ سوال اصلی اینجاست که طراحان آئودی چطور توانسته‌اند با کمترین استفاده از خطوط منحنی به چنین فرم ظریف و زیبایی دست یابند؟! شاید با نگاهی دقیق‌تر به این شاهکار هنری بتوانیم پاسخ را بیابیم.

طراحی آئودی A7 اسپرت بک 2020

قبل از هر چیز به خطوط روی کاپوت دقت کنید؛ دو تا از آن‌ها از گوشه چشمان جذاب آئودی A7 به سمت اتاق کشیده شده‌اند تا حس پویایی را به بیننده القا کنند و دو تای دیگر به نشان پر افتخار آئودی در مرکز جلوپنجره اشاره دارند. زوایای دو ورودی‌‌ هوای سپر نیز دقیقاً به موازات چراغ‌های جلو ترسیم شده‌اند. حتی فرم دیفیوزر سپر عقبی با چراغ‌های پیوسته انتهای خودرو هارمونی دارد و دقت به همین ریزه‌کاری‌هاست که در نهایت چشم بیننده را نوازش خواهد داد.

از این‌ها گذشته رعایت تناسب میان طول، عرض و ارتفاع خودرو، جدای از بحث‌های فنی نظیر ارتقاء فرمان‌پذیری، در بهبود ظاهر خودرو هم تاثیر بسزایی داشته است. در حقیقت هر قطعه‌ به ظاهر ساده‌ای که در بدنه آئودی A7 می‌بینید، حاصل یک تفکر عمیق و موشکافانه بوده است. تلفیق تمامی این موارد با اِلمان‌های سنتی آئودی نظیر جلوپنجره معروف 6 ضلعی، زیبایی ظاهر را با اصالت ترکیب نموده تا جذابیت‌های بصری خودرو به نقطه اوج برسند.

بررسی طراحی آئودی A7

نگاهی هم به نیم رخ آئودی A7 داشته باشیم. در این قسمت فرم جالب سقف که با شیب ملایمی به صندوق و بالچه انتهایی منتهی شده است بیش از هر چیز توجهات را به خود جلب می‌نماید. البته اینجا حالت کشیده شیشه‌های جانبی در کنار رینگ‌های 21 اینچی اسپرت نیز به جذابیت‌های فرزند آئودی اضافه کرده‌اند. چرخ‌ها به قدری درشت هستند که چیزی نمانده در محفظه پیشرانه را در آغوش گیرند و مشابه خودروهای سوپر اسپرت، فقط یک گلگیر بسیار کوچک فاصله میانشان را پر نموده است. از دیگر زیبایی‌های آئودی A7 می‌توان به فرم اسپرت‌بک انتهایی و چراغ‌های پیوسته با الگوی روشنایی منحصربه‌فرد اشاره نمود که در ترکیب با سایر اجزاء بدنه، حالتی شبیه به خودروهای کوپه را در ذهن تداعی می‌کنند.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان آئودی A7 را خودرویی شیک و کاریزماتیک با ظاهری درنده و سرکش توصیف نمود که می‌تواند برای تمامی سلایق، به خصوص جوانان وسوسه‌کننده باشد.

آئودی A7 نسخه 55 TFSI

بررسی کابین آئودی A7

با ورود به داخل کابین آئودی A7 با فضایی اسپرت و در عین حال مدرن روبرو می‌شویم که در آن اکثر کلیدهای مکانیکی قدیمی جای خود را به صفحات لمسی داده‌اند؛ حتی برای نشانگرهای پشت‌آمپر هم از یک نمایشگر 12.3 اینچی استفاده شده است، که ترکیب آن با پنل‌های لمسی کنسول میانی حس روبرو شدن با یک خودرو تمام برقی را بوجود می‌آورد. البته من شخصاً با کلیدهای زمخت قدیمی ارتباط بهتری برقرار می‌کنم چراکه آن‌ها در سرعت‌های بالاتر، کمتر موجب حواس‌پرتی راننده می‌شوند، اما آئودی با علم بر این قضیه سعی نموده کلیدهای کنترلی لمسی A7 را تا حد امکان مشابه انواع مکانیکی طراحی نماید؛ یعنی محل قرارگیری آیکون‌ها و نحوه فشردن آن‌ها به شکلی است که حس فیزیکی بیشتری در قیاس با پنل‌های لمسی ساده به شما منتقل شود و این مهم در کنار برنامه‌ریزی مناسب سیستم‌های کاربردی و سرگرمی، به مجموعه‌ای کاربرپسند یا به اصطلاح User-Friendly منتهی شده که باعث می‌شود خیلی زود با خودرو اُخت شوید. وضوح تصویر نمایشگرها هم عالی است و حتی در آفتاب شدید، مشکلی از بابت کیفیت تصاویر وجود ندارد.

کابین آئودی A7 نسخه 55 TFSI

به بحث طراحی بازگردیم؛ در داخل کابین آئودی A7 هم مثل قسمت بیرونی، تم کلی بر پایه خطوط ساده و زاویه‌دار ترسیم شده، که این قضیه منجر به هماهنگی هرچه بیشتر داخل اتاق با فضای خارجی شده است. کیفیت متریال مورد استفاده هم در سطح ایده‌آل قرار دارد و مشخص است که آئودی در این پارامتر نیز هیچ گونه خساستی به خرج نداده است. یکی از قسمت‌های مورد علاقه من فرم زاویه‌دار کنسول میانی است که اندکی به سمت راننده متمایل شده تا کاکپیت خلبان از سایر سرنشینان متمایز شود. این قضیه در کنار ظرافت طراحی دسته دنده و غربیلک سه شاخه خوش‌دست آئودی A7، حس بسیار خوبی به راننده هدیه می‌کند. جدا از تمامی این‌ها آئودی با استفاده از صندلی‌های راحت، نشانگرهای پشت آمپر خوانا و دسترسی مناسب به تمامی قطعات در بحث ارگونومی هم سنگ تمام گذاشته است.

البته با توجه به اینکه آئودی A7 به نوعی نسخه اسپرت‌تر A8 محسوب می‌شود و بازار هدف متفاوتی دارد، برای سرنشینان عقب، تجهیزات بسیار کمتری در نظر گرفته شده و حتی ممکن است افراد قدبلند از شیب انتهای سقف در این قسمت گلایه داشته باشند، اما در هر صورت می‌شود در اینجا هم با اندکی ارفاق نمره قبولی را به آئودی اعطا کرد.

فضای بارآئودی A7 اسپرت بک

با گشودن در صندوق عقب هم با یک محفظه 535 لیتری مواجه شدیم که پس از خواباندن صندلی‌های پشتی می‌تواند تا 1390 لیتر افزایش یابد؛ این اعداد از هر نظر برای کاربری‌های خودرویی در این سگمنت کافی به نظر می‌رسند. بخصوص که دهانه بزرگ و یکپارچه صندوق آئودی A7 امکان قرار دادن اجسام حجیم را به شما خواهد داد.

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی آئودی A7

آئودی حتی برای نسخه‌های استاندارد A7 55 TFSI هم لیست بلندبالایی از گزینه‌ها را در نظر گرفته که برخی از آن‌ها برای مدل‌های پایه و یا ضعیف‌تر فقط به صورت سفارشی قابل نصب هستند. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به مواردی نظیر: کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر، سیستم استارت/استاپ، دوربین‌های پیرامونی با قابلیت نمایش 360 درجه، سیستم کمکی پارک اتوماتیک حتی از بیرون خودرو، ترمز دستی الکترونیکی به همراه سیستم AutoHold، قابلیت انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی از جمله کامفورت و داینامیک، نشانگر پشت آمپر تمام دیجیتال، سنسورهای نور و باران، چراغ‌های ماتریکس LED به همراه نوربالای لیزری (سفارشی)، سقف پانوراما با سانروف برقی، چراغ‌شور جلو، در صندوق عقب برقی با قابلیت تنظیم حرکت و میزان ارتفاع بازشوندگی، شارژر بی‌سیم، صندلی‌های برقی جلو به همراه حافظه، گرمکن، تهویه و ماساژور، تهویه مطبوع اتوماتیک مجزا برای راننده و سرنشین کناری به همراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب (با امکان سفارش مدل 4 منطقه‌ای)، آینه الکتروکرومیک، تنظیمات برقی فرمان به همراه حافظه، خدمات ناوبری و سرگرمی (که البته بسیاری از آن‌ها در کشور ما قابل استفاده نیستند) شامل رهیاب ماهواره‌ای، اطلاعات پارکینگ، قیمت سوخت و شرایط آب و هوایی و غیره، سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر مرکزی و رابط هوشمند مخصوص آئودی، قابلیت تشخیص صدا و عمل به دستورات صوتی، اسپویلر داینامیک عقب، سیستم نمایش سربالا یا همان Head up display رنگی با قابلیت نمایش سرعت و اطلاعات کمکی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود که جای هیچ گونه گله و شکایتی باقی نمی‌گذارند.

صفحه نمایش لمسی آئودی A7

آئودی در خصوص ایمنی هم برای نماینده‌اش سنگ تمام گذاشته و با ترکیب یک شاسی مستحکم با آپشن‌های پرشمار از قبیل: ایربگ‌های جلو و جانبی (برای جلو و عقب) به همراه پرده‌ای، سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری شامل ABS, ASR, ESC, EDL به همراه سامانه فعال پیشگیری از تصادف که خود شامل گزینه‌های مختلفی مثل ترمز اضطراری و هشدار صوتی و تصویری می‌شود، تابلوخوان، نشانگر افت فشار باد تایرها، هشدار خواب‌آلودگی راننده، سیستم کمکی و هشداردهنده حرکت بین خطوط و اخطار نقطه کور در کنار خدمات امنیتی و پشتیبانی آئودی نظیر: خودرویاب، قفل و باز کردن درها از راه دور، تماس اضطراری و کمک آنلاین جاده‌ای، یک دژ مستحکم و ایمن را برای سرنشینان مهیا نموده است.

مشاهده گزارشات مربوط به تست‌های تصادف موسسات معتبر اروپایی و امریکایی نیز بر این ادعا صحه می‌گذارند. جایی که موسسه تست تصادف اروپا (Euro-NCAP) هر 5 ستاره ایمنی خود را با امتیازات بسیار خوب (میانگین حدود 84 از 100) به نماینده آئودی اعطا نموده و موسسه امریکایی IIHS نیز تقریباً در تمامی پارامترها امتیاز برتر را به این محصول بخشیده است. مثلاً A7 آئودی حتی از تست‌های سخت گیرانه Small overlap هم سربلند بیرون آمده است، که نشان از مهندسی مطلوب این خودرو دارد. 

نمایشگر پشت فرمان آئودی A7

ضمناً بد نیست اشاره کنیم که آپشن‌های هوشمند کمکی رانندگی آئودی A7 در سطحی هستند که می‌توان برای سرعت‌های نه چندان بالا و مسیرهای عادی (مثلاً ترافیک بزرگراهی)، هدایت را به طور کامل بر خودرو سپرد اما با این حال توصیه می‌شود که راننده همچنان بر عمکلرد سامانه‌های خودکار نظارت داشته باشد.

بررسی مشخصات فنی آئودی A7

آئودی A7 با پیشرانه‌های متنوعی روانه بازار شده است اما امروز ما با یکی از قویترین نسخه‌ها (البته نه قوی‌ترین نسخه موجود) یعنی مدل  55 TFSI (مخفف Turbo fuel stratified injection به معنی توربو با سیستم تزریق مستقیم سوخت) سر و کار داریم. زیر کاپوت این مدل یک پیشرانه 6 سیلندر با آرایش V شکل به حجم دقیق 2995 سی‌سی مجهز به پرخوران توربو و سیستم تزریق مستقیم سوخت قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت یعنی دور موتور 5000 الی 6400 به حداکثر قدرت 335 اسب‌بخار دست یابد و با رسیدن به دور 1370 گشتاور را تا نقطه شگفت‌انگیز 500 نیوتن‌متری برساند. این تُرک عالی به لطف توربوشارژر بصورت خطی تا RPM 4500 در همین حوالی باقی می‌ماند تا در تمامی سرعت‌ها، واکنش‌ خوبی از پدال گاز دریافت کنیم.

پیشرانه آئودی A7

آئودی حتی برای لگ اولیه توربوشارژر هم راهکاری در نظر گرفته و در آغاز حرکت که گازهای خروجی برای بوست کامل توربو کافی نیستند، از یک سیستم کمکی شبه هیبریدی استفاده می‌نماید. این سامانه که از یک موتور برقی 16 اسب‌بخاری و باطری 48 ولتی تشکیل شده می‌تواند انرژی حاصل از ترمز را در باطری خود ذخیره کند و در مواقع لزوم با عملکردی مشابه خودروهای هیبریدی (البته در سطح خیلی ملایم‌تر) به یاری پیشرانه بنزینی بشتابد. مثلاً هنگام استفاده از حالت استارت/استاپ در ترافیک، موتور برقی به صورت هوشمندانه وظیفه روشن و خاموش کردن به موقع پیشرانه بنزینی را بر عهده می‌گیرد. نتیجه تمامی این فعالیت‌ها به کاهش مصرف سوخت در حدود 0.7 لیتر در هر صد کیلومتر منتهی شده که شاید عدد بزرگی نباشد، اما در کنار سایر کاربری‌ها می‌تواند جالب توجه باشد.

البته در خصوص مصرف سوخت باید اعتراف کنیم که از یک خودرو دو دیفرانسیل با وزن حدود 1890 کیلوگرم و شتاب رسمی 5.3 ثانیه انتظار زیادی نداریم، اما عدد اعلامی 7.3 الی 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر برای رانندگی ترکیبی می‌تواند با توجه به توانایی‌های آئودی A7 کاملاً راضی‌کننده باشد؛ هرچند در عمل و با توجه به جاذبه‌های اسپرتی خودرو، دست‌یابی به همچین اعدادی تقریباً غیر ممکن است و همواره با مصرف سوخت بالاتر مواجه می‌شویم! حداکثر سرعت هم مشابه اکثر خودروهای آلمانی روی عدد 250 محدود شده است، اما اگر این محدودیت برداشته شود، پیشرانه آئودی A7 توان دسترسی به سرعت‌های بالاتر را خواهد داشت.

گیربکس آئودی A7

در مورد سیستم انتقال قدرت صحبت نکردیم؛ وظیفه انتقال قدرت این مدل بر عهده یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه S-tronic قرار گرفته که نیروی حاصل از پیشرانه را به صورت هوشمندانه میان تمامی چرخ‌ها تقسیم می‌کند. این سیستم چهارچرخ محرک که آئودی آن را Quattro نامیده، در ترکیب با شاسی پیشرفته، مرکز ثقل پایین و چرخ‌های بزرگ آئودی A7 به فرمان‌پذیری بسیار خوب، حتی در مسیرهای لغزنده، منتهی شده است. به نوعی می‌توان گفت که برخلاف برخی از محصولات قلچماق امریکایی که فقط در مسیر مستقیم قدرت‌نمایی می‌کنند، آئودی می‌تواند از قدرت و گشتاور خود در تمامی جاده‌ها، حتی انواع پر و پیچ و خم نیز بهره‌مند شود. حتی امکان سفارش دیفرانسیل عقب اسپرت با سیستم کنترل گشتاور هم برای این مدل وجود دارد تا جاذبه‌های مسابقه‌ای پررنگ‌تر گردند. همچنین برای سیستم تعلیق انواع مجهز به فنرهای فولادی و یا بادی تطبیق‌پذیر قابل سفارش هستند که هر دو از نظر کیفیت سواری و پایداری، شرایط بسیار مطلوبی دارند اما مدل دوم می‌تواند نسبت به نوع رانندگی انتخابی شما انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان بدهد.

تجربه رانندگی با آئودی A7

بالاخره پس از گذر از بررسی‌های ظاهری و کاتالوگی وقت آن رسیده که هیولای خفته در زیر کاپوت را بیدار کنیم تا ببینیم این زیباروی ژرمن چه سورپرایزهایی برایمان تدارک دیده است. در همان لحظات آغازین حرکت، ارگونومی بسیار خوب صندلی‌ها که تمامی قسمت‌های بدن را به خوبی در بر می‌گیرد توجهم را به خود جلب نمود. از لحاظ دید به اطراف و میزان تسلط هم اوضاع قابل قبول است؛ البته نباید فراموش کنیم که اینجا با یک غول 5 متری (طول دقیق 4960 میلی‌متر) طرف هستیم اما به لطف فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب (که شعاع گردش خودرو را به خوبی کاهش داده‌اند) و همچنین طراحی مطلوب کابین و صد البته حضور سیستم‌های کمکی رانندگی از قبیل دوربین 360 درجه و سنسورها و رادارهای مختلف جای نگرانی چندانی وجود ندارد.

ملاقات با آئودی A7 نسخه 55 TFSI

تصور می‌کنم اگر این شکارچی 6 سیلندر را بیش از این در ترافیک نگاه داریم به نوعی بر خودمان و آئودی ظلم کرده‌ایم پس بهتر است که هرچه سریع‌تر وارد مکانی خلوت‌ شویم تا ویژگی‌های دینامیکی آئودی A7 به چالش کشیده شوند. در هنگام شتابگیری، گشتاور مناسب که از دور موتور بسیار پایین در دسترس قرار دارد شانه‌هایمان را در صندلی فرو می‌برد. لگ توربو هم به لطف تکنولوژی که در بخش مشخصات فنی بدان اشاره کردیم چندان احساس نمی‌شود و خودرو از همان لحظه آغازین آماده شلیک است. جعبه‌دنده 7 سرعته کلاچ‌دوبل از نظر دقت، سرعت و نرمی کارش را به بهترین شکل انجام می‌دهد و نمی‌گذارد حتی لحظه‌ای دلتان برای گیربکس‌های دنده‌ای تنگ شود.

در دورهای پایین سکوت و آرامش مثال زدنی در داخل کابین حکم‌فرماست که این نکته در کنار صندلی‌های ارگونومیک و کیفیت سواری بسیار خوب آئودی A7، باعث شد فراموش کنیم که در یک خودرو اسپرت با تایرهای فاق کوتاه نشسته‌ایم. البته کیفیت سواری A7 هنوز هم به سطح مرسدس‌بنز CLS نمی‌رسد اما در حد خود کاملاً راضی‌کننده است. نکته مهمتر اینکه این سواری مناسب در پایداری خودرو اختلالی ایجاد نکرده و برعکس، نماینده آئودی به خوبی در پیچ‌ها به زمین چنگ میزند. البته فرمان مقداری سبک‌تر از ب‌ام‌و سری 8 به نظر می‌رسد، اما همچنان از دقت بالایی برخوردار است و به خوبی راننده را از وضعیت چرخ‌ها آگاه می‌سازد، ضمن این‌که با تغییر سبک رانندگی به مود اسپرت می‌توان از فرمان دقیق‌تر و سنگین‌تر بهره‌مند شد. همچنین اگر بخواهید می‌توانید برخی از قسمت‌های امنیتی را غیرفعال یا حضورشان را کمرنگ نمایید تا به لذت بالاتری دست یابید و جالب است که حتی در این حالت هم حس امنیت و تسلط عالی است. در واقع همین حس تسلط مناسب در کنار ترمزهای قدرتمند و ایمنی فوق‌العاده آئودی A7، اعتماد به نفس کافی برای استفاده حداکثری از توان پیشرانه را به شما خواهد داد.

تجربه رانندگی با آئودی A7 نسخه 55 TFSI

تاره یک چیزهایی هم هستند که نه در کاتالوگ ثبت می‌شوند و نه می‌شود آن‌ها را روی کاغذ آورد، بلکه باید خودتان تجربه‌شان کنید؛ مثلاً ممکن است روی کاغد جنسیس G80 قدرت و شتاب مشابهی ارائه کند، اما لذت رانندگی با آئودی A7 قطعاً چیز متفاوتی خواهد بود. درست مثل این است که بخواهیم موزیکی که از رادیو پخش می‌شود را با نسخه مشابه که در کنسرت زنده اجرا شده مقایسه نماییم! هر دو در ظاهر یکسان هستند اما احساس و لذت متفاوتی دارند که به راحتی قابل توصیف نیست بلکه باید درک شود.

راند نهایی با آئودی A7

درست است که آئودی A7 شاخصه‌های لاکچری در سطح مرسدس‌بنز CLS را ندارد و از نظر برخی جاذبه‌های اسپرتی هم به پای ب‌ام‌و سری 8 نمی‌رسد اما در عوض قادر است ترکیبی از تمامی قابلیت‌های مورد انتظار را به شما پیش‌کش نماید. در حقیقت آئودی A7 به لطف بهره‌مندی از طراحی خشن و قابلیت‌های حرکتی بسیار خوب یک خودرو اسپرت تمام عیار محسوب می‌شود و همزمان به دلیل کیفیت مثال‌زدنی، سطح تکنولوژی بالا، ایمنی عالی و سواری راحت، می‌تواند در قالب یک خودرو لوکس خانوادگی هم کارآمد ظاهر شود. البته برای داشتن این فرزند دوست‌داشتنی آئودی می‌بایست مشکلاتی مثل قیمت نسبتاً گران و ارتفاع کم سقف برای سرنشینان عقب را تحمل کنید اما به شما اطمینان می‌دهم که این مسائل در برابر آنچه دریافت خواهید کرد اهمیت چندانی ندارند و با اولین اشاره به پدال گاز تمامی‌شان را به دست فراموشی می‌سپارید.

عکاس: بامداد صفائیان

نویسنده : امین امیری‌فر

منبع : باما

دیدگاه کاربران