• کاميونت فورس 3.8 تن بهمن ديزل

رونمایی فورس F38

بررسی کامیونت فورس 3.8 تن بهمن دیزل (Force F38)

19 اردیبهشت 1403 12:37

رونمایی فورس F38

اردیبهشت 1403: گروه بهمن در ششمین نمایشگاه پخش، واقع در جزیره کیش، شرکت کرده است. جدیدترین محصول بهمن دیزل، یعنی کامیونت ۳.۸ تنی فورس اف۳۸ به نمایش گذاشته شده است.

حامد رحمانی، مدیر بازاریابی این گروه، توضیحاتی را درخصوص این محصول و برنامه های این مجموعه در سال جاری ارائه کرد. طبق گفته‌های وی، این خودرو که در حقیقت یکی از کوچک‌ترین سایزهای سگمنت کامیونت در کشور به حساب می‌آید یک خودرو مدرن با امکانات رفاهی مناسب، موتوری قدرتمند، ظرفیت حمل بار مناسب به لحاظ جرمی و حجمی و همچنین یک محصول بازارساز برای رقابت با محصولات کلاسیک این سگمنت در بازار به حساب می آید.

وی افزود احتمالا قیمت این محصول با قیمتی مطلوب بازار هدفش وارد بازار خواهد شد. بازار کامیونت با حول و حوش قیمت احتمالی این محصول بسیار رقابتی خواهد بود. شروع پروسه حضور این خودرو در بازار احتمالا در ابتدا در قالب فروش‌های سازمانی در کشور خواهد بود و به مرور این محصول جایگاه خود را در بازار پیدا خواهد کرد. محصولات کلاسیک حاضر در این سگمنت به لحاظ راحتی اتاق، تکنولوژی و عملکرد فنی از این محصول ضعیف‌تر هستند. وقتی راننده سوار بر خودرو به‌روز و مطلوب باشد دیگر فقط به مقصد فکر نمی‌کند و از رانندگی، مسیر و‌ خودرو لذت می برد.

فورس اف38 یک کامیونت با ظرفیت وزنی مجموع ناخالص 3.8 تن است و به موتور 2 لیتری بنزینی با توان خروجی 148 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که توان خروجی اش از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می‌کند. رادار حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم مالتی مدیا لمسی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل و صنپلی راننده با تعلیق مکانیکی و قابلیت تنظیم در 6 جهت، از ویژگی‌های آن است.  هنوز اطلاعات دقیقی از زمان و نحوه عرضه و قیمت نهایی این محصول اعلام نشده است.

کوچکترین عضو خانواده فورس

اردیبهشت 1403: طبق اخبار موجود، شرکت بهمن موتور قصد دارد به زودی کامیونت 3.8 تنی را از خانواده فورس معرفی و عرضه کند.

گروه بهمن در بخش خودروهای تجاری بسیار فعال بوده و از آن جایی که در فاصله وانت‌های ۱.۸ تنی با بارهایی در محدوده ۴ تن محصول مناسبی در بازار وجود ندارد، قصد دارد تا خلاء بازار را کامل کند. فقدان چنین محصول تجاری سبکی در بازار، باعث خسارات هنگفتی به منابع محیط زیست و سوخت کشور می‌شود. چرا که در شرایط فعلی مصرف کننده ناچار است کامیون‌های بازه‌ ۱۰ تن را ناقص بارگیری کند. بنابراین مدیران بهمن دیزل با ورود به این قسمت از بازار، قدرت‌نمایی خوبی خواهند داشت و تا سالیان سال یکه تاز این حوزه خواهند بود.

شرکت بهمن دیزل قدم بزرگی در بهینه کردن اقتصاد حمل و نقل باری شرکت‌های تولیدی و رانندگان و همین‌طور حفاظت از محیط زیست برداشته است. انتظار می‌رود کامیونت ۳.۸ تن بهمن دیزل فناوری‌های روزی مانند هشدار دهنده‌ حرکت بین خطوط LDWS و ESC  هشدار برخورد از جلو FCWS ، ترمز اضطراری هوشمند AEBS و ... بهره ببرد.

احتمال دارد بهمن دیزل تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ محصول ۳.۸ تنی خود را معرفی کند.

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران