کارخانه جدید خودروسازی در آذربایجان

تولید خودرو در شرکت شیرین عسل

5 اردیبهشت 1402 09:42

احداث کارخانه خودروسازی شیرین عسل

پس از شرکت زر خودرو، که وابسته به گروه صنعتی زر است، حالا شرکت شیرین عسل نیز به حوزه خودروسازی وارد شده است. آقای صابر پرنیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، اعلام کرد جواز تاسیس خودروسازی برای بخش خصوصی این استان از سوی وزارت صمت صادر شده است.

وی در این باره توضیح داد با توجه به این که تولید این خودرو، تحرک بزرگی در اقتصاد و صنعت قطعه‌سازی استان ایجاد خواهد کرد، بنابراین با پیگیری‌های متعدد در ماه‌های گذشته، امروز این خبر خوش به جامعه صنعت استان و مردم آذربایجان شرقی تقدیم شد. این محصول یک خودرو روز اروپایی است که مجوز آن برای بخش خصوصی گروه صنعتی «شیرین عسل» صادر شده است. در 18 ماهه اول تولید، خودرو به‌صورت قطعات کاملاً منفصل از هم تولید خواهد شد و تقریبا در 18 ماهه آتی داخلی‌سازی خودرو انجام می‌شود.

آقای پرنیان افزود با بهره‌برداری از این مجموعه صنعتی، 6 هزار و 900 فرصت شغلی ایجاد می‌شود. این شرکت خودروسازی با سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومان، تولید انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون‌های کشنده را در برنامه خود دارد.

وی همچنین گفت این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید سالانه 210 هزار دستگاه خودرو، در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان فعالیت خواهد کرد. آذربایجان شرقی با وجود ظرفیت‌های بسیار در بخش صنعت به ویژه در حوزه قطعه‌سازی، توانمندی زیادی در تولید انواع خودرو و تکمیل زنجیره تولید در این بخش دارد. این طرح علاوه بر این که یک مگاپروژه اقتصادی در استان است، آرزوی دیرینه مردم آذربایجان مبنی بر تبدیل استان به یک قطب اثرگذار در صنعت خودرو کشور نیز محسوب می‌شود.

آقای پرنیان اظهار کرد در آذربایجان شرقی بیش از 400 واحد قطعه‌سازی خودرو فعالیت می‌کنند. مجموعه‌سازهای مهمی مانند شرکت‌های ریخته‌گری، موتوژن، چرخشگر و ایدم در استان فعالیت می‌کنند که هر کدام نقش چشمگیری در توسعه این صنعت در استان دارند.

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران