• مشخصات فنی Ario1.5l
  • مشخصات فنی Ario1.5l

مشخصات فنی زوتی آریو 1.5 لیتر دنده ای سال 1394 - 1400

338 دیدگاه
سال
سال 93 بعد از نهایی شدن مذاکرات بین سایپا و زوتی (یا همان زوتای)، مدل Z300 ابتدا به S300 تغییر نام داد و در نهایت، نسخه مونتاژی‌اش با نام آریو به بازار آمد. آریو می‌توانست دستاورد مهمی برای سایپا به حساب بیاید اما به نظر می‌رسد با برخی از تصمیمات، این اتفاق نیفتاد. آریو در بازار خرید و فروش دست
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

تعلیق نرم و کارآمد
فضای جادار کابین
پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
حذف برخی آپشن‌ها نسبت به Z300
عملکرد جعبه‌دنده در سبک‌کردن یا معکوس (مدل اتومات)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1393 تا 1396

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

103 اسب‌بخار

گشتاور

141 نیوتن‌متر

شتاب

11.8 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4565 میلی‌متر

عرض

1766 میلی‌متر

ارتفاع

1486 میلی‌متر

فاصله محوری

2700 میلی‌متر

وزن

1275 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

195/65R15

چرخ عقب

195/65R15

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 2 روز پیش
اگه تو خرید آریو شک داری این کامنت رو بخون ماشین قبلیم ۴۰۵ بود واقعا شیر بود ولی مدلش اومد پایین تصمیم گرفتیم عوضش کنیم خلاصه اومدیم سراغ اریو اولین چیزی که دلمون رو زد شتاب پایینش بود که البته ناگفته نماند کابینش خیلی بزرگ تر از ۴۰۵ هست و اتومات هست از لحاظ کیفیت داشبورد باید بگم که قابل مقایسه با تارا و دنا پلاس و شاهین این اشغال ها نیست واقعا ماشین هیچ لرزشی تو دو بالا نداره کیفیت بدنه شاسی خیلی خوبه به راحتی می‌تونه تو تصادف های شاخ به شاخ خودرو های ایران خودرو و سایپا رو جمع کنه سر موضوعی مجبور شدم روکش داخلی درشو باز کنم و دوتا قوطی شکل بود که برای تقویت بدنه خودرو بود از لحاظ فضای کابین هم که باید بگم خیلی بزرگ و عالی هست ..ترمز های خیلی خوبی داره و اصلا مشکلات امروزی که تو خودرو های داخلی میبینیم مثل مشکل رایج برق و اینا رو ندارم موتور شم که عالی هست ولی یه سری مشکلاتم داره مثل طراحی عقبش که به پختگی جلوش نیست و فضای صندوعقب که به بزرگی ۴۰۵ نیست و ارتفاع خیلی پاینش با فضای بزرگی که داره مشکل ساز میشه و اپشنایی که سایپا تو منتاژی برداشته ولی در کل این مشکلات با کنی هزینه درست میشه ولی مشکلات ایران خودرو و سایپا فقط با تعویض خودرو درست میشن 🤣ولی با تمام این مفاصیل باید بگم که یه آریو سوار هیچ وقت راضی یه سوار شدن خودرو های ایران خودرو و سایپا نمیشه حتما یخرین و بدونین قابل مقایسه نیست با تارا و دنا
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/1/12
کسی که آریو سوار شده باشه دیگه سوار ایرانی ها نمیشه ایشالا ماشین بعدی مزدا3
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/1/8
سلام اریو مونتاژ بخریم بهتره یا زوتی وارداتی؟ موتور جغتشون میتسوبیشیه؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/1/15
آریو مونتاژ (زوتی): مزایا: کابین بزرگ و جادار با فاصله‌ی مناسب بین دو محور. پیشرانه‌ی قابل‌اعتماد و کارآمد با مصرف سوخت مناسب. قیمت ارزان‌تر نسبت به برخی رقبا. معایب: طراحی ظاهری مشابه تویوتا آلیون مدل 2007. برخی نسخه‌های تولیدی این خودرو سفید رنگ هستند. خروجی پیشرانه‌ی متوسط از نظر قدرت و گشتاور. آریو وارداتی (زوتی): مزایا: طراحی اصلی تویوتا آلیون مدل 2007. پیشرانه‌ی میتسوبیشی با دوام فنی و مصرف سوخت کم. کابین با طراحی قابل‌قبول و امکانات رفاهی. معایب: قیمت بالاتر نسبت به آریو مونتاژ. خروجی پیشرانه‌ی متوسط از نظر قدرت و گشتاور
0
1
علی12345 1403/1/6
شما باید آریو سوار بشی تا بفهمی واقعا ارزش داره پولتو بدی پارس و دنا بخری یا نه ؛گول تبلیغاتو نخورید آریو واقعا رو دست نداره؛مگر اینکه ازین بچه ها باشید که میخاند با رانندگیشون خودشون و دیگران رو به کشتن بدند
پاسخ
0
0
2
Hajahmad53 1402/12/21
سلام خیلی خلاصه بخوام بگم حذف آریو از خط تولید کاملاً سیاسی بوده و اگر حمایت می شد ایران خودرو باید تخته می کرد. من از سال ۹۶ قصد خریدش رو داشتم منتهی شرایط اون موقع خوب بود و‌جک اس ۵ بعد از سه سال مجبور به فروش اس ۵ شدم و مجدداً مجبور به خرید ۲۰۶ شدم. از اونجایی که به ماشین بزرگ عادت کرده بودم ام وی ام ۵۳۰ خریدم که شانس من موتوری اذیتم کرد و فروختم. سمند و پرشیا ماشین های بعدی بود و امسال که پا درد حسابی کلافه م کرد تصمیم قطعی به خرید آریو اتومات گرفتم و خریدم. تجربه سواری بسیار خوب و عالی نسبت به هزینه موتور میتسوبیشی و گیربکس زد اف با پنج ستاره ایمنی جادار و نرم و راحت و زیبا معروف به گرگ ژاپنی. کمی مشکل قطعه داره که باید بیخیال مغازه بشی و اینترنتی بخری. همه چیزش هم هست سعی کردم بدون تعصب مزایا و معایب رو بگم. شاد و.موفق و پیروز باشید
پاسخ
0
0
3